|
|
|||
|
16 REGISTRES DU BUREAU [i55a]
|
|||
|
|
|||
|
XXIII. — Mandement aux seize Quarteniers.
26 septembre 1552. (B fol. 8 v°.)
|
|||
|
|
|||
|
De l'ordonnance de mess" lesd. Prevost des Marchans et Eschevins ont esté expédiez seize autres mandemens; de l'ung desquels la teneur ensuit:
26 septembre.
. #e par les Prevost des Marchans et Eschevins de la ville de Paris.
"Sire Jehan Bazannier, Quartenier de lad. Ville, enjoignez à vos Cinquanteniers et Dixeniers qu'ilz se transportent es portes de lad. ville qu'ilz sont en vostre quartier, et qu'ilz preignent les noms et seur-noms des proprietaires ct locatifz qui occupent les logis et demeurances desd, portes, dont ilz feront leur procès verbal que vous nous envoyrez incontinent; et qu'ilz enjoignent aux proprietaires et pre-
|
neurs desd, portes, demourances et lieux adjacens, qu'ilz ayent à apporter dedans troys jours au Bureau de lad. Ville les baulx qu'ilz en ont.
"Oultre, que vosd. Cinquanteniers et Dixeniers facent remettre les chesnes et rouelz de lad. Ville en bon estat dedans huittaine, par ceulx auquelz les maisons appartiennent où sont attachées et apposées lesd, rouetz et chesnes : sur peine de les y faire mettre à leurs despens, si voyons que bon soit.
"Sy n'y faictes faulte.
"Faict au Bureau de lad. Ville, le xxvi° jour de Septembre mil cinq cens cinquante deux."
Signé : Bachelier.
Et cacheté du chacbet de la Ville.
|
||
|
|
|||
|
XXIV. — Lettres de Mr le mareschal Saint André.
|
|||
|
|
|||
|
28 septembre 155a
Du xxviiic jour de Septembre mil vc lu.
Au jourd'uy, au Bureau de lad. Ville, ont esté receuz lettres de monsr le mareschal Sainct André'1', adressantes à mess™ les Prevost des Marchans et Eschevins; desquelles la teneur ensuit:
2 5 septembre.
" Mess™, j'ay receu la lettre que m'avez escripte du XXIIede ce moys'2' et veu comme ayant comfisqué deux cens quatorze moutons appartenant à ung nommé Charles Marye, par faulte d'avoir acquitté l'imposition du pied fourché mise sus par edict du Roy, vous avez touteffoys tenu le jugement en surcean et faict delivrer avec caution iceulx moutons audict Marye, en consideration de ce qu'il s'est advoué mon do-meslicque et pourvoieur de ma maison, comme à la verité il est depuis quatre, ou cinq ans pour le moings. Et sont lesd, moutons pour amener au camp en Loraine pour partie de la provision de ma maison; et m'esbaïs bien qu'il ne vous a monstré la commission et mandement qu'il a de moy pour cest effect, et d'aulant me tiens plus obligé à vous de
(1) Jacques d'Albon de Saint-André (i5o5-i5Ô2), membre du Lyonnais, maréchal de France en 1547.
(2) Ces lettres ne figurent dans aucun de nos deux Registres.
(3) Au Registre : Renne; mais c'est une faute évidente du scribe.
|
. (B fol. 9 r°.)
l'honnesteté dont luy avez usé pour l'amour de moy, vous priant le vouloir entierement descharger de ceste compdannation, et regarder si je vous puis servir de quelque chose, tant de general que particullier, pour m'y employer d'aussi bonne vollunté, comme je me vois bien fort recommander à voz bonnes graces, priant Dieu vous donner, Messieurs, en santé ce que desirez.
"De Reins'3', ce xxve jour de Septembre mil cinq cens cinquante deux.
k L'entierement vostre meilheur et plus sur amy,
Sainct André.
Et sur le doz desd, lettres est escript ce qui s'ensuit :
A. mess" les Prevost des Marchans et Eschevins de la ville de Paris.
|
||
|
Suyvant les lettres dud. sr mareschal cy dessus transcriptes, a esté expedié acte à Charles Marye,
Conseil, premier gentilhomme de la Chambre, gouverneur du
|
|||
|
|
|||